ITS A LIFE WHERE PEOPLE WANTED TO LOVED AND BE LOVED BY SOMEONE ELSE....
BUT ITS NOT ONLY MAN'S LOVE.....
THINK BOUT IT VERY DEEP IN YOUR HEART :)

SEEKING ALLAH'S LOVE IS THE PRIORITY...

LISTEN TO YOUR HEART BEAT =)

Monday, February 27, 2012

muhasabah sejenak....

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

"To Allah we belong and unto Him we return".

setiap yang bernyawa, yang bernafas itu, yang bergerak itu pasti akan mati satu hari kelak....
itu adalah fitrah and lumrah bagi setiap makhluk yang ada di muka bumi ini...even ciptaan manusia pon blh berenti function someday coz habis bateri ke ape2 la sbb nya...tidak ada satu makhluk pon di muka bumi ini kekal melainkan..

ALLAHUAKBAR..!!!!!

Cuma apa yg kita xpasti sekarang adalah....

 bilakah saat kematian kita???
bilakah malaikat izrail akan dtg mencabut nyawa kita???
saat bilakah kita akan dibalut dgn kain putih???
saat bilakah manusia lain akan mengankat kita ke satu tempat dimana kita akan ditinggalkan seorang diri???
saat bilakah kita akan berada di bawah tanah???

bagitahu sape yg blh jwb sume soklan tu...rasul sendiri xtaw bila saat kewafatan beliau apatah lagi kita hanya manusia yg hina..yg sering sgt melakukan dosa yg blh diibaratkan bagai pepasir di pantai...masyaallah byk nya dosa aku ya ALLAH....

sebenarnya bila2 je ALLAH blh tarik nyawa kita...even time tgh tulis blog or time tgh baca blog i pon ALLAH blh tarik nyawa kita...takut kan...


pernah x terfikir mcm mane kita mati nnt...mcm mna keadaan kita sewaktu kita tarik nafas terakhir...apakah kita dlm golongan yg akan masuk ke syurga...apakah kita akan dihumbankan dlm api??? sape yang tahu nasib kita kelak...

bila terfikir tak rasa takut ke kita...kita ni ibadah ape la sgt...

qiam staun skali tu pon maybe time klu skola ada wat aktiviti qiam...
puasa sunat alah ak xlarat la, panas nnti ak dahaga nk minum....
solat sunat kira ok lah tu da solat 5 waktu dari ak xsolat langsung....
baca quran emmm ntah2 quran da berhabuk da pon yela jarang sentuh apatah lgi baca....

"orang yg paling bijak adalah org yg memikirkan mati"

ya ALLAH dosa ku ini byk sgt...
aku sering lupa akan MU ya ALLAH...
KAU tidak putus2 memberi petunjuk padaku...
namun aku sombong...aku hiraukan nya...
aku langgar perintah MU...
aku buat larangan MU...
Syaitan lah idolaku...
aku merasakan yg aku lah hebat...
ku xsedar yg suma itu dtg dariMU....
Aku menyesal YA ALLAH....
aku menyesal...
YA ALLAH KEMBALIKANLAH AKU KE DUNIA...
AKU BERJANJI AKU AKAN TAAT PADA PERINTAHMU....!!!!!
YA ALLAH!!!!!!!!!!


sungguh sekiranya rintihan ini kau ucapkan sewaktu jasadmu sudah terbaring kaku, semuanya tidak bermakna, hanya sia-sia...

"dan rugilah kamu orang-orang yg menyesal"
jgnlah kita tergolong dlm org yg menyesal di akhirat kelak...


sentiasalah kita beringat yg maut akan dtg pda kita bila2 masa sahaja...
sentiasalah kita berpegang pada ajaran ALLAH...
sentiasalah kita berpegang pada kalimah la ilaha illallah...

bersusahlah dahulu bersenang kemudian...
kerahkan segala tenaga yg ALLAH berikan pda kita untuk ISLAM....
SETIAP KERINGATMU WALAU SETITIS ALLAH AKAN KIRA....
ALLAH ITU MAHA TELITI...
ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI...

SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN JGN PERNAH MENGALAH DLM MENYEBARKAN ISLAM...

moga ALLAH tempatkan kita dlm golongan org2 yg soleh kelak...
insya ALLAH.... :)

jom selawat...
ALLAHUMMASOLLI ALA SAYYIDINA MUHAMMAD WA ALA ALIHI WASOHBIHI WASALLIM :)


No comments:

Post a Comment