ITS A LIFE WHERE PEOPLE WANTED TO LOVED AND BE LOVED BY SOMEONE ELSE....
BUT ITS NOT ONLY MAN'S LOVE.....
THINK BOUT IT VERY DEEP IN YOUR HEART :)

SEEKING ALLAH'S LOVE IS THE PRIORITY...

LISTEN TO YOUR HEART BEAT =)

Saturday, July 28, 2012

tak nampak tapi wujud :)

perbualan si A dan si B :
A : weh teman ak jap weh,,pi dapor tu,,,gelap oooo...
B : la pg je la,,,ko bukak suis kan da terang da,,,apa yg ko takutkan ny???
A : weh mlm ni mlm jumaat laaa,,,paham2 je la wei...
B : la ko takut HANTU ke??? xdela hantu lah weh,,,!!!
A : weh ko jgn ckp mcm tu!!! kang ko kene kang...
B : masalahnya ko penah ke nampak hantu???
A : x,,,tak penah-.-
B : bes tu ko pecaya??? 
A : mestilah,,,!!!!

perbualan A dan M :
A : sorry can i ask you one question?
M : yes,,,
A : do you believe in GOD??
M : yes i do...
A : do you see GOD??
M : no and never once.
A : you dont see GOD but how could you believe in GOD and how could you have faith in HIM???
M : because i know HE is there for me,,,

*******

ok,,,sori lah kalau mcm xde kaitan je,,,tapi td tetiba terpikir and tertanya gak,,,ok hantu?? ghost?? sume tau tu ape,,sume pecaya hantu hantu,,,tapi xsume penah nmpk hantu,,,tapi klu mcm takut hantu yg xpnah nmpk tu xde org nk persoalkan,,,xde org nk marah...xde org nk bising,,,

dlm dunia ni ada satu benda yg besar yg xde sorg pon pnah nmpk,,,ALLAH!!! ALLAH xde sape penah nmpk ALLAH tpi knapa and pelik bila tgk ada org pertikaikan,,,ada org persoalkan,,,cuba kita kaji balik fitrah manusia itu akan kembali pada sesuatu yg lebih berkuasa dan tinggi pabila sesuatu dtg,,, mcm mana satu tanah liat yg dibentuk oleh manusia sendiri blh jdi satu benda yg besar yg dikatakan blh mencipta dunia dan manusia sekalian alam,,,cuba kita langgar atau baling batu kat rekaan tu samada pecah atau retak,,,so da sah2 jelas xkukuh xkekal xkuat pon,,, mcm mana ia blh dikatakan tempat bergantung???

tepok dada tanya lah diri sendiri :)

kta umat ISLAM sebenarnya org yg paling kuat,,,org yg paling tabah,,,org yg paling setia,,,sungguh kita tak nmpak dan xlihat ALLAH dgn mata kasar kita tpi kita percaya ALLAH itu ada,,,kita gunakan mata hati kita untuk lihat ciptaan dunia dan alam semula jdi untuk kita puji akan kebesaran ALLAH,,,kita jatuh jutaan kali dlm hidup kita namun kita xpernah beralih dari mengharapkan pertolongan ALLAH,,,ingatlah bahawa suatu ketika dulu di saat umat ISLAM bertemu dgn org kafir yg jauh 3x ganda jumlahnya ALLAH lah yg membantu dan menolong mereka,,,ingatlah bahwa ALLAH yg telah menangkan umat ISLAM itulah yg akan membantu kita,,,beruntunglah umat ISLAM yg telah dpt pertolongan daripada ALLAHUAKBAR!!!!

67:12

mafhumnya : sesungguhnya orang-orang yg takut kepada tuhannya yg tidak terlihat oleh mereka, mereka memperoleh ampunan dan pahala yg besar.

al-mulk : 12

note to self to : sungguh kita xpernah lihat ALLAH tp percayalah pada ALLAH yg berkuasa menentukan segalanya dlm hidup kita itu ada,,,tiada yg lain hanya lah ALLAH YG ESA,,,dan pastinya ganjaran yg besar bagi org yg percaya dan yakin akan kewujudan ALLAH , katakanlah :

No comments:

Post a Comment