ITS A LIFE WHERE PEOPLE WANTED TO LOVED AND BE LOVED BY SOMEONE ELSE....
BUT ITS NOT ONLY MAN'S LOVE.....
THINK BOUT IT VERY DEEP IN YOUR HEART :)

SEEKING ALLAH'S LOVE IS THE PRIORITY...

LISTEN TO YOUR HEART BEAT =)

Saturday, June 25, 2011

0H!!!!!

DUDUK TERMENUNG....
SEORANG DIRI.....
MEMIKIRKAN KISAH SILAM.....
TERDETIK DI HATI....'blh ke ak berubah??'
AKU MENGELUH PANJANG....................


perkara macam itu selalu bermain di fikiran ku...selalu menerjah kotak fikiran ku...selalu bergelegar di benak hatiku....aku sangat takut bila dosa yg lepas dtg membayangi diriku...dtg menghantui aku...aku rasa diriku sgt jahat...aku rasa diriku sungguh hina...ak rasa sungguh kerdil...


aku mmg kerdil...ak hanyalah hamba...hamba kepada PENCIPTA TERAGUNG DUNIA...ku tau diriku bukanlah seorang yg sempurna peribadinya...dan tidak wujud dalam dunia ini manusia yang sempurna peribadinya melainkan DIA kekasih ALLAH...MUHAMMAD THE MESSENGER.....


kadang-kadang bila duduk bersendirian or bila-bila lah...hatiku mula berfikir...

adakah ALLAH sayang padaku???
nanti saat kematianku...aku mati dalam keadaan aku mcm mana??? beriman atau tidak???
dimana destinasi ku???
nanti aku terima buku ak dari belah kanan ke kiri???


bila soalan itu menerjah diriku...hati ini sayu tidak terkata....hidupku bergelumang dgn dosa...dosaku ibarat pepasir di pantai...ya ALLAH...banyak nya dosa yg aku lakukan....apakah kau terima diriku ya ALLAH...


aku lewatkan solat....
aku bersangka buruk dgn org...
aku bangga dgn apa yg aku ada....
aku leka dgn nikmat yg diberi padaku....

banyak sgt dosa yg ak buat...aku mampu ke untuk mendapatkan keampunan -NYA....aku cuba untuk perbaiki diriku tapi kadang-kadang ak tidak dapat mengawal nafsuku...aku kecundang di perlawanan antara aku dan nafsuku....aku gagal...ya ALLAH aku gagal untuk mengawal nafsuku...ampuni aku ya ALLAH...


sampai bila aku nak terus menerus macam ni...sampai bila aku nk jadi org yg gagal...ak cemerlang dalam exam dunia tp aku gagal dlm exam akhirat...aku excellent dalam exam IQ tapi aku kecundang dalam exam yg uji iman aku...mcm mana ak nk berhadapan dgn exam yg lebih besar kat akhirat sana???
ya allah bantulah ak yg lemah ini....

aku cuba untuk perbaiki diriku...aku cuba untuk jadi seorang yg lebih bertakwa...aku cuba untuk menjadi seorang dai'e...aku tau tatkala diriku berada di perjalanan yg panjang ini...perjalanan yg penuh dgn onak dan duri...aku terkadang kecundang namun ku gagahkan diri untuk terus berada di jalan yg benar....aku tetap terus berpegang pada yg MAHA SATU....

ye...mmg aku rasa kdg2 ak keseorangan tapi sbnarnya aku lupa...aku lupa....yang...

ALLAH sentiasa bersamAku..
ALLAH sentiasa menemani setiap langkahku...
ALLAH sentiasa melihatku...
DIA tahu ape dihatiku....

itulah sumber kekuatanku....di saat hatiku buntu...di saat jiwaku gelisah...di saat aku kesunyian...aku memikirkan yang ALLAH sentiasa ada disisiku...jauh lebih dekat dari ape yang aku sangkakan...disaat itu juga aku beroleh kekuatan untuk terus bangun menuju ke arah jalan yg lurus...jalan yg menuju redhamu...

aku sentiasa yakin yg setiap hamba yg sentiasa mujahadah dlm jalan nya mencari redhaNYA...walau dlm perjalanan itu dia pernah menyimpang...namun kemudian dia kembali mengingati ALLAH...usahanya itu tidak akan sia-sia...insyaallah...setiap kepnatan kepayahan keperitan yg dihadapinya pasti akan membuahkan hasil yg jauh sekali untuk dibayangkan oleh fikiran manusia satu ketika nanti....

"ALLAH TIDAK PERNAH MENGHAMPAKAN HAMBANYA YANG BERUSAHA"

aku percaya aku blh berubah ke arah yg lebih baik...ak pecaya yg ALLAH membantuku...dan ak berpegang pada kata-kata ALLAH...

 "Barangsiapa dikehendaki ALLAH akan mendapat hidayah, dia akan membuka kan dadanya untuk menerima islam...dan barangsiapa yg dikehendaki NYA untuk sesat...dia jadikan dadanya sempit dan sesak seakan dia sedang mendaki langit..." (surah al-an'am :125)

maksudnya sapa yg sungguh2 pasti ALLAH akan tunjukkan nya jalan...inilah kata-kata ALLAH jadi semestinya benar...justeru jgn lah sesekali kita berputus asa pada jalan nya...mmg kita akan kerap kali jatuh tapi bangunlah kembali dgn gagahnya...janji ALLAH tak pernah xde yg xbetul...


hidup kita ibarat jalan di atas titi...kita akan terjatuh...namun jgn pernah jemu untuk bangkit dan teruskan perjalanan mengahrungi titi itu supaya kita akan dapat kesenangan di akhirnya,,,,and kita xkan jatuh and luka lagi pastu :)
semut yang kecil itu pon yakin yang dia blh angkat berat yg jauh lebih berat dari dia...kita yg manusia ni mestilah lebih kuat untuk mengharungi cabaran dlm hidup kita untuk kesenangan di masa hadapan....kita kan semulia ciptaan NYA...


BERSUNGGUHLAH KAMU DALAM MENCARI REDHA NYA....SUNGGUH DIRI INI PENUH DGN DOSA YG LALU NAMUN JGN PERNAH PUTUS ASA UNTUK MEMOHAN AMPUN DARINYA....KERANA ALLAH AMAT SUKA PADA HAMBANYA YG SENTIASA MEMOHON RAYU PADANYA,,,,

WE'VE FAILED MANY TIMES, ALTOUGH WE DONT REMEMBER. WE FELL DOWN THE FIRST TIME WE TRIED TO WALK...WE ALMOST DROWNED THE FIRST TIME WE TRIED TO SWIM...DONT U EVER WORRY ABOUT THE FAILURE...WORRY THE CHANCES WE MISS WHEN WE FAIL TO TRY....








1 comment:

  1. syitot,kita pun sama2 byk dosa.but,we all believe that He is The Most Forgiving rite? just put ur trust upon Him.strengthen ur faith.Keep in faith.Insyaallah He will shows you the path that u'll never expect it to be.

    ReplyDelete